Skip to main content
Bariton

Zhive Kremshovski

Macedoński baryton Zhive Kremshovski rozpoczął naukę śpiewu na Uniwersytecie w Skopje w klasie Vesny Ginovskej Ilkova. Nastepnie doskonalił swoje umiejętności w Folkwang Universität der Künste w Essen, studiując pod okiem Rachel Robins.

Zhive Kremszowski pogłębiał swoje umiejętności muzyczne, biorąc udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez osobistości takie jak: Paul Curran, Ks. Wolfgang Milgramm, Ks. Linda Watson, Anne Schwanewilms, Janet Williams, Lilia Ilieva, Helen i Klaus Donath, a także Helmuth Deutsch.

Rok 2012 był przełomowym momentem w jego karierze, Zhive Kremshovski zdobył pierwsze miejsca na dwóch prestiżowych międzynarodowych konkursach wokalistyki solowej: V Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki „Bruna Špiler” w Czarnogórze i XV Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki „Nikola Cvejić” w Rumie , Serbia. Jego wyjątkowy talent został dodatkowo doceniony poprzez stypendia od instytucji, w tym Lions Club Essen-Werethina, rządu kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia, międzynarodowy program studiów DAAD STIBET oraz Stowarzyszenie Richarda Wagnera w Magdeburgu.

W 2014 roku zadebiutował w Macedońskiej Operze Państwowej, wcielając się w postać Guglielmo w przedstawieniu „Così fan tutte”. W latach 2017-2019 gościł na scenie Musiktheater im Revier w Gelsenkirchen jako członek Young Ensemble. W tym okresie pokazał swoją wszechstronność, wcielając się w takie role jak Belcore w „L’elisir d’amore”, Donner w „Das Rheingold”, Schlemihl w „Hoffmanns Erzählungen” i Fjodor Michailowitsch Drebednjow w „Moskau, Tscherjomuschki”. Dodatkowo występował w roli Moralèsa w „Carmen” w Aalto Theatre w Essen, wcielił się w Kiliana w „Der Freischütz” na Wernigeröder Schlossfestspiele w 2016 roku oraz postać Henriego Martela w „Un mari à la porte” Offenbacha w Filharmonii w Essen w 2019 r.

W latach 2020–2022 Zhive Kremshovski był członkiem zespołu Teatru Magdeburg. W tym czasie odgrywał różnorodne postacie, w tym Grafa Capuleta w „Roméo i Julii”, Nathana Detroit w „Guys and Dolls”, Grafa von Ceprano w „Rigoletto”, Kruschinę w „Die verkaufte Braut”, Leporello w „Don Giovannim” i Hobson w „Peter Grimes”.